Update versoepeling Corona beleid vanaf 25 september 2021

Beste mensen,

Onlangs hebben de Nederlandse bisschoppen de richtlijnen gestuurd omtrent de aanpassingen van de coronamaatregelen, die gelden vanaf zaterdag 25 september aanstaande.

In het pastoraal team zijn de richtlijnen besproken en komen we tot de volgende aanpassingen voor alle parochiekernen van de Sint Franciscusparochie en de parochie Christus Koning.

• Voor en na de viering de kerk goed ventileren
  • Vooraf reserveren en registreren is niet meer nodig
  • Supersaas (reserveringsmodel) kan op non-actief
  • Achter in de kerk blijven we mensen welkom heten, boekje geven, vragen hoe het gaat
  • De aanwijsplekken op de banken en linten/afzettingen  kunnen verwijderd worden
  • De pijlen bestemd voor looprichting zou ik nog handhaven
  • Men mag weer mee zingen/bidden in de kerk
  • Koren mogen in volledige samenstelling zingen maar let wel op 1,5 m afstand en zigzagformule
  • Op het altaar een flesje desinfectans zodat voorganger handen kan desinfecteren vóór het communie-uitreiken
  • Communie wordt uitgereikt zonder pincet en spatscherm (het spatscherm overigens niet wegdoen maar bewaren)
  • Bij groot aantal bezoekers kan er een tweede communiebedienaar gevraagd worden
  • Collectes zoals we voor corona gewend waren maar let op afstand!

Basisregels die blijven zijn:

Handen wassen, hoesten en niezen in de elleboog, thuisblijven en testen bij klachten en zorgen voor voldoende frisse lucht in binnenruimtes.

Het pastoraal team is u dankbaar voor alle goede zorgen en inzet. Laten we ook voor de toekomst de handen in elkaar slaan en omzien naar elkaar!!

Hartelijke groeten ook namens het pastoraal team,

Pastoor Hans van Geel